La comunicació prèvia és el règim d’intervenció a través del qual la persona o empresa que vol posar funcionament un establiment fix obert al públic, d’espectacles públics o activitats recreatives ordinàries, de les recollides a l’article 124 i l’annex I del Decret 112/2010, de 31 d’agost pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives, ho posa en coneixement de l’Ajuntament i acompanya la documentació que acredita el compliment dels requisits que exigeix la normativa aplicable.
La comunicació prèvia ha d’anar acompanyada de la documentació que acrediti el compliments dels requisits que exigeix la normativa que li és d’aplicació. Quant a les modificacions substancials de les activitats ja comunicades i sotmeses a l’esmentat Decret 112/2010, requereixen de la formulació d’una nova comunicació amb la presentació de projecte tècnic o memòria i un certificat tècnic emès per persona tècnica competent acreditatiu del compliment dels requisits establerts per la normativa aplicable.
Àrea de Territori i Medi ambient – Secció Jurídica i Administrativa
Per mitjans electrònics (via telemàtica) o de manera presencial
Qualsevol persona, física o jurídica, interessada en iniciar una activitat, o el seu representant legal
En cas d’actuar per representació, s’ha d’acreditar la representació amb la qual s’actua per qualsevol mitjà admès en dret, amb la presentació de la corresponent documentació.
La comunicació prèvia es presenta quan es vol iniciar l’activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme, i amb la prèvia obtenció de la resta de llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o aprofitament de béns de domini públic (guals, rètols), així com amb la prèvia obtenció de la resta de títols habilitants o autoritzacions sectorials necessàries per l’exercici de l’activitat
Ordenança fiscal 2.3, article 5, epígraf 1, apartat 1 d). Taxa per la prestació dels serveis d’intervenció administrativa en l’activitat dels ciutadans i les empreses a través del sotmetiment a prèvia llicència, comunicació prèvia o declaració responsable, així com pels controls posteriors a l’inici de l’activitat, els controls periòdics i les revisions periòdiques,
Per a beneficis fiscals de concessió potestativa en el pagament de la taxa, veure l’article 6 de l’Ordenança fiscal 2.3 vigent en el moment de formular la sol·licitud
No hi ha resolució.
La comunicació prèvia presentada permet el reconeixement del dret a l’exercici de l’activitat des de la mateixa data en què es presenta, moment a partir del qual es pot exercir l’activitat comunicada, a reserva de les facultats posteriors de l’Ajuntament de verificació, comprovació i inspecció de les dades que s’hi contenen.
No opera.
Les ordinàries del procediment administratiu
Correu electrònic:
oae@bdv.cat
Telèfon:
+34 93 729 71 71
Extensió 180
D’acord amb les facultats de verificació, inspecció i control sobre les activitats comunicades que ostenta l’Ajuntament, quan els serveis tècnics municipals en comprovar les dades consignades a la comunicació prèvia d’obertura detectin qualsevol inexactitud, falsedat o omissió, s’iniciarà un procediment d’esmena dels defectes, en els termes i amb les conseqüències establertes a l’article 7 de la Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l’activitat administrativa de l’Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d’impuls de l’activitat econòmica.
Col·laboradors: