És el règim d’intervenció a través del qual les persones o empreses titulars d’una activitat, posen en coneixement de l’ajuntament fets o elements relatius a l’inici d’una activitat sota la seva responsabilitat, tot indicant els aspectes que la poden condicionar, i que s’acompanya dels documents necessaris per al seu exercici. Se sotmeten a aquest règim les activitats relacionades a l’Annex III de la Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA) i les activitats consistents en unitats tècniques mòbils de caràcter temporal associades a obres d’infraestructures públiques o privades, o a activitats de tractament de residus, o a instal·lacions similars de l’annex II de l’esmentada Llei, sempre que, com a activitats independents i per les seves característiques, no estiguin associades a un emplaçament fix ni tinguin la condició d’activitats estables.
Àrea de Territori i Medi Ambient – Secció Jurídica i Administrativa
Per mitjans electrònics (via telemàtica) o de manera presencial
Qualsevol persona, física o jurídica, interessada en iniciar una activitat, o diverses activitats en un mateix establiment.
En cas de persona jurídica, la comunicació l’haurà de formular la persona que ostenta la representació legal, acreditant la representació amb la qual actual per mitjà de qualsevol medi admès en dret.
En qualsevol moment abans de l’inici de l’activitat econòmica comunicada i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur a terme l’activitat, així com amb posterioritat d’haver obtingut la resta de llicència o autoritzacions de caràcter sectorial que siguin necessàries per l’esmentat exercici de l’activitat.
Ordenança fiscal 2.3, article 5, epígraf 1, apartat 1 d). de la Taxa per la prestació dels serveis d’intervenció administrativa en l’activitat dels ciutadans i les empreses a través del sotmetiment a prèvia llicència, comunicació prèvia o declaració responsable, així com pels controls posteriors a l’inici de l’activitat, els controls periòdics i les revisions periòdiques.
Per a beneficis fiscals de concessió potestativa en el pagament de la taxa, veure l’article 6 de l’Ordenança fiscal 2.3 vigent en el moment de formular la sol·licitud.
No hi ha resolució.
No hi ha resolució.
Les comunicacions presentades d’acord al que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada al Registre general de l’Ajuntament, moment a partir del qual es pot exercir l’activitat comunicada.
Un cop efectuada la comunicació per part del titular de l’activitat, l’Ajuntament procedirà a donar d’alta l’activitat al cens municipal d’activitats, als efectes entre d’altres, d’establir el pla d’inspecció i control.
No opera.
Les ordinàries del procediment administratiu
Correu electrònic:
oae@bdv.cat
Telèfon:
+34 93 729 71 71
Extensió 180
D’acord amb les facultats de verificació, inspecció i control sobres les activitats comunicables que ostenta l’Ajuntament, en comprovar que sobre les dades consignades a la comunicació prèvia d’obertura existeix inexactitud, falsedat o omissió, l’Ajuntament ho posarà en coneixement de la persona titular de l’activitat, que tindrà deu dies per corregir-la i/o perfeccionar-la, amb l’advertiment que la comunicació prèvia presentada no és eficaç mentre no es resolgui els defectes detectats.
D’igual manera si la inexactitud, falsedat o omissió tenen caràcter essencial, s’elevarà proposta a l’òrgan municipal competent per tal que, prèvia audiència a la persona interessada dicti un acta en virtut el qual es declari sense efecte la comunicació prèvia.
Col·laboradors: